sobota, 21 czerwca 2014

Rozdział 14. Słońce wygląda zza chmur.

Usiedli na ścieżce porośniętej trawą. Wiatr zrzucił na nią mnóstwo szyszek. Paweł obejrzał się trwożliwie na boki. Anka prychnęła. 
- Czego chcesz? - powtórzyła - Co ty tutaj robisz? 
- Przyjechałem odwiedzić Ulę i Darka.
O nie. Tylko nie to! Jeśli któreś z nich się wygadało...
- I co? - zapytała niespokojnie.
Ulka nie ucieszyła się na mój widok - rzekł Paweł znudzonym głosem - A Darek nawijał coś o piłce nożnej. Nie wiem dlaczego, ale wszyscy strasznie niepokoili się o ciebie. Powiedzieli mi gdzie jesteś, a ja zaproponowałem im, że cię znajdę. No i znalazłem. Słuchaj, Anka...
- Nie chcę słuchać tego co masz mi do powiedzenia. Nie interesuje mnie to. 
Chciała odejść, ale on zagrodził jej drogę. 
- Przepuść mnie! - krzyknęła.
Paweł był nieugięty. Stał przed nią, z założonymi rękami, blokując jej drogę. Próbowała go odsunąć, ale to nie poskutkowało. 
- Zostańmy przyjaciółmi - rzekł, patrząc Ance wyzywająco w oczy.
Anka poczuła się tak jakby ktoś wbij jej nóż prosto w serce. Przyjaciółmi?! Kochała go. Nad życie. A on?! Najpierw zdradził ją z Kamilą, a potem wykorzystał i zerwał z nią przez esemesa. Nie widziała go od trzech miesięcy, a on teraz zjawia się jak gdyby nigdy nic. Nie obchodziła go ani ona ani wzrastające w niej dziecko. Z iloma dziewczynami zdążył się jeszcze umówić? W jej oczach ukazały się łzy. Nie chciała żeby on je zobaczył. Odwróciła się i pobiegła przed siebie zanim zdążył ją zatrzymać. Wkrótce zniknęła między drzewami. 

Znalazł ją w końcu. Nie usłyszała jego kroków. Obejmowała drzewo. Kiedy się zbliżył usłyszał jej płacz. 
Podszedł do niej na palcach i szepnął:
- Nie płacz, głuptasie. 
Anka odwróciła ku niemu zalaną łzami twarz. W tej samej chwili słońce zdołało przebić się przez chmury. 
- Masz podał jej paczkę chusteczek. 
- Jaki normalny facet nosi chusteczki w kieszeni? - zapytała, starając się żeby jej zabrzmiał tak jak zwykle. 
Nie bardzo jej to wyszło. 
- A kto powiedział, że ja jestem normalny? 
Uśmiechnęła się do niego. Paweł poczuł, że ma nad nią przewagę. Teraz albo nigdy. 
- No to co? Zostaniemy przyjaciółmi? - zapytał, wyciągając ku niej dłoń.
Anka uścisnęła ją, czując się tak jakby jej serce rozleciało się na milion małych kawałeczków. 



13 komentarzy:

  1. Nieeee! To jakaś piramidalna głupota! Czy ten Paweł ma wszystkie klepki? Proponuje dziewczynie, z którą łączy go głębokie uczucie, z którą żył przez jakiś czas pod wspólnym dachem i choć o tym nie wie, będzie miał z nią dziecko, przyjaźń?
    Dlaczego ona na to przystaje? Nie powinna się zgodzić. Co to ma być? Będą kumplami? Niedorzeczne. Niech ona też się opamięta, bo ten przyszły kumpel i przyjaciel zrobił jej dziecko.
    Strasznie się wszystko komplikuje. Wychodzi na to, że proponując Ance przyjaźń Paweł planuje swoje dalsze życie z Moniką. Mam nadzieję, że jednak do tego nie dopuścisz. On powinien się rozpędzić i trzasnąć głową w najgrubsze drzewo w tym lesie. Tak na opamiętanie.
    Dzięki za te emocje w sobotnie popołudnie. Chyba były mi potrzebne.
    Pozdrawiam cieplutko. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja ci dziękuję za ten długi, pełen emocji komentarz. Fajnie jest mieć taką czytelniczkę ; ) Również pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pominęłam jeden rozdział. Ups... przepraszam. To się już nigdy nie powtórzy, obiecuję. <3
    Dlaczego Anka się zgodziła? Nie powinna. Jej sytuacja jest trudna. Ma dziecko, a on proponuje jej przyjaźń. :'(
    Czekam na kolejny rozdział.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rid, dziękuję za twój komentarz. Fajnie, że czytasz i komentujesz. Racja. Sytuacja Anki jest bardzo trudna. Jest w ciąży. Paweł nie chce z nią być. Jest jej bardzo trudno i wydaje się jej, że została z tym zupełnie sama. A kolejny rozdział na pewno pojawi się już wkrótce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekam na więcej historii!
    Mogłabyś poklikać u mnie w linki do sheinside?
    http://czillen.blogspot.com/2014/06/things-sheinsidecom_23.html
    Napisz, a spróbuję się odwdzięczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że poklikam i zaraz wpadne do cb ; )

      Usuń
  6. Jestem ciekawa co będzie dalej :) Bardzo fajnie piszesz i oby tak dalej.Pozdrawiam!

    Zapraszam ---> http://moje-sprawy-codzienne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ; ) Również pozdrawiam! Zaraz wpadnę do cb ; )

      Usuń
  7. super piszesz :)
    jeśli możesz to kliknij w kliki w poście w zamian :)
    http://panmalofel.blogspot.com/2014/07/june-with-instagram.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeczytałam wszystkie zaległe rozdziały, strasznie życiowo piszesz, super! :)
    Tylko nadal nie rozumiem czemu moja imienniczka jest na tyle głupia, że się zgodziła! :P Jasne, to chłopak ma coś nie halo, ale mimo wszystko trzeba znać swoją godność :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej. Bardzo się cieszę, że moje opowiadanie ci się podoba. Dzięki wielkie za komentarz!

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie piszesz :)
    http://veronicanworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie komentarz. Odpowiadam na wszystkie komentarze które dotyczą wstawionego przeze mnie rozdziału. Link do swojego bloga zostaw z ZAKŁADCE SPAM, a ja na pewno postaram się do ciebie wpaść i odwdzięczyć się komentarzem. Nie toleruję obs. za obs. Usunęłam gadżet obserwatorów.